CIRCULAR ECONOMY, CREATING VALUE IN YOUR BUSINESS

Co-financed project

REiNOVA_SI ( Re-industrialização do setor agroalimentar – Sustentabilidade e Inovação ) is a transnational cooperation project between Portugal and Spain which aims to promote the use of circular economy practices in agri-food micro-enterprises and SMEs.

The REiNOVA_SI project is co-financed in the amount of € 1,082,847.66 by the European Fund of Regional Development under the Program INTERREG V-A Spain-Portugal (POCTEP) 2014-2020 . This project follows on from the project REiNOVA.

Objectives

CIRCULAR ECONOMY PRACTICES

Supporting SMEs in the sustainable development of new products / processes in SMEs in the agri-food sector

Consultancy for adaptation to circular economy practices

International cooperation that enforces the principle of circularity

Events calendar

Future Events

partNERS

PROMOTING ENTITIES REiNOVA_SI

See here the regulation of REiNOVA S.i.

LATEST NEWS

get in touch

Fecha: 16 de septiembre 2019

Local: Valladolid

Después de una primera reunión de socios celebrada de forma remota (en línea) el 23 de julio de 2019, la primera reunión plenaria presencial del proyecto REiNOVA_SI tuvo lugar en Valladolid el 16 de septiembre de 2019.


Los principales puntos incluidos en la agenda de la jornada fueron la planificación y coordinación de las actividades a ejecutar para alcanzar los objetivos y los resultados clave definidos en el proyecto, así como el inicio de las primeras tareas definidas en la planificación estipulada: Se trabajó en la definición de los criterios de evaluación necesarios para la selección de pymes interesadas en recibir el apoyo del proyecto, así como en el diseño de las diferentes vías para su sensibilización y captación.